Neden Bilim Koleji?

Akademik Çalışmalar

 

İstanbul Bilim Koleji’nde öğrenciler müfredat programını zorlayan öğretim yaklaşımıyla sınavlara hazırlanmaktadırlar. Üstelik bu hazırlıklar YGS-LYS sınavlarının yapıldığı yıl değil, Ortaokul ve Lise öğrenim yıllarının tamamına yayılarak yapılmaktadır. Her iki birimin öğretmenleri de alanlarında belirli bir deneyimi olan uzman kişilerden oluşmaktadır.

 

Sosyal ve Kültürel Çalışmalar

 

Kaliteli bir öğretimin yanında nitelikli bir eğitim sürecinin öğrenci gelişiminin temeli olduğunu düşünmekteyiz. Bu anlamda İstanbul Bilim Koleji’nde öğretmenlerimiz, öğrencilerimizde var olan yeteneğin keşfi için uğraş vermektedirler. Bu uğraşılar bir müddet sonra meyveye de dönüşmektedir. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün “Kültür Bayrağı” projesi kapsamında uluslararası, ulusal ve İstanbul ölçekli 39 ayrı derece ile başarımız taçlanmış oldu. İl içi ve il dışı gezilerin yanı sıra, sınıf gösterileri, tiyatro çalışmaları, Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri, öğrenci isteğine uygun kulüp faaliyetleri yapılmaktadır. Takım sporlarına gereken önem verilerek öğrencilerimizin müsabakalara katılmaları sağlanmaktadır.

 

Değerler ve Din Eğitimi Çalışmaları

 

Kurumumuzun en önemli amaçlarından birisi de öğrencilerimize bizi biz yapan, milli ve manevi değerlerimizinkazandırılmasıdır. Okul Öncesi’nden başlayarak öğretim kademelerimizin tamamında alanında uzman öğretmenlerimiz marifetiyle Kur’an öğretimi ve inanç sistemimizin ana ilkeleri herhangi bir angajmana tabi olmadan naslar/kesin bilgiler referans alınarak verilmektedir.

 

Sosyal Sorumluluklar

 

Eğitim faaliyetlerimizin en önemlilerinden birisi de sosyal sorumluluk etkinliklerimizdir. Öğretim kademelerimizin tamamında kimi zaman “elim elinde”, kimi zaman “yetime yetiş”, kimi zaman da “kardeş okul” faaliyetleriyle öğrencilerimize duyarlılık kazandırmak arzusundayız.

 

Proje Çalışmaları

 

Başta TÜBİTAK projeleri olmak üzere yerel, ulusal ve uluslararası projeler uygulamaktayız. İS-SA, ERASMUS, Başucumdaki Dost, Elim Elinde, Yetime Yetiş gibi projelerle öğrencilerimiz kendilerini ifade edebilme becerisi kazanmaktadırlar.

 

Öğrenci Takip Sistemi

 

Öğrencilerimizin akademik, ruhsal ve arkadaşlık ilişkilerinin takibi ana hedeflerimizdendir. Kriz durumunda değil, gelişimsel olarak öğrencilerimizin kat ettiği mesafeler başta sınıf/danışman öğretmen ve rehber öğretmenlerimiz marifetiyle velilerimizle paylaşılmaktadır.